Wyszukiwarka

poniedziałek, 22 września 2014

Włącz myślenie!

Dziś na Onecie można przeczytać wiadomość, która opowiada o osobach, które potrafią w obozie Auschwitz robić zdjęcia na tle tragicznych miejsc, przy których żywota dokonywali nasi przodkowie. Wszystko byłoby dobrze i można potraktować jako pamiątkę z tego miejsca, gdyby nie fakt, iż młodzi ludzie... uśmiechają się, robiąc tzw. selfie.

Skąd się bierze ta znieczulica? Pomijam tak prymitywne kulturowo narody jak Ameryka, ale nawet u nas w Polsce lub, co ciekawe, nawet izraelska młodzież w taki sposób dokumentuje swój pobyt w takich miejscach. Dlaczego wszyscy ci, którzy tam przyjeżdżają, czują się jak na wycieczce i nie mają świadomości odpowiedzialności za czyny? Wiem, jaka jest dzisiejsza młodzież i ja, jako przedstawiciel młodego pokolenia zupełnie się z nią nie identyfikuję, dlatego może mi być wstyd, ponieważ ja nigdy nie odważyłbym się na takie zachowanie. Nie dlatego, że nie wypada, ale dlatego, że doskonale zdaje sobie sprawę, co działo się w tych miejscach. Naszym zachowaniem powinniśmy oddawać szacunek wszystkim poległym. Tym bardziej, iż nikomu oni nie zawinili.

Brak mi słów, by inaczej opisać to, co widziałem w tym newsie. W jakim kierunku zmierza ten świat? Trzeba jakiegoś moralnego odnowienia, tchnięcia ducha w tych ludzi, by w końcu wszystko powróciło na swoje miejsce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz